podróże

środa, 31 lipca 2013

Dzisiaj zapraszam Was na drugą część relacji z mojej niezwykłej podróży do Szwecji, dokąd zostałam zaproszona przez Unity Line.

Jak już wspomniałam w poprzednim wpisie (możecie zapoznać się z nim tu LINK) zwiedziliśmy urocze Ystad i niesamowite AlesStenar.

Następnym punktem na mapie wycieczki była Kaseberga - rybacka osada, niedaleko której znajduje się kamienny krąg. W porcie nad morzem zajadaliśmy się pyszną, wędzoną na zimno makrelą i popijaliśmy szwedzkie, regionalne piwko - które miało aż 5% mocy, co na ten kraj było dosyć wyjątkowe - na sprzedaż tak wysoko procentowego alkoholu trzeba mieć specjalne zezwolenie.

Podczas wycieczki mieliśmy też okazję zwiedzić studenckie miasteczko Lund,gdzie zobaczyliśmy piękną katedrę, która jest najcenniejszym zabytkiem architektury romańskiej w północnej Europie.

Drugą część dnia spędziliśmy w Malmo, gdzie zjedliśmy pyszny obiad w restauracji w ratuszu czuli Rådhuset, mieszczącym się przy najstarszym w mieście placu Stortorget. Marynowana pierś kaczki na przystawkę, gravlax z młodymi ziemniaczkami i fenkułem jako danie główne oraz lody z truskawkami na deser brzmią niezwykle smakowicie, prawda?

Po tak sutym obiedzie jeszcze troszkę pospacerowaliśmy po mieście, po czym wróciliśmy na prom na kolację.

Wybrałam sałatkę ze szparagów, zupę z kurek ze słonecznikiem oraz na deser tiramisu (choć spróbowałam też smażonych lodów koleżanki i były równie wyśmienite.)

Po kolacji czekały na nas warsztaty kulinarne, które odbyły się w luźnej atmosferze i bardzo miłym towarzystwie szefa kuchni.

Na koniec wypiliśmy w barze kilka kolorowych drinków zrobionych przez miłych barmanów, którzy starali się sprostać naszym oczekiwaniom.

Szwecja to kraj niezwykły, wspaniali ludzie, przepiękne miejsca, cudowna architektura, nieziemskie fontanny. Mogłabym wymieniać jeszcze długo. Tu wszystko zwalnia - jest bosko, na pewno tu jeszcze wrócę.

Bardzo dziękuję za przemiły wyjazd wszystkim osobom, dzięki którym mogłam zobaczyć to wspaniałe miejsce, pozdrawiam :-) Na pewno wyjazd ten będę jeszcze wspominać przez długi czas, a Was zachęcam do wybrania się do niezwykłej Szwecji.

22:04, kasandraa6 , podróże
poniedziałek, 29 lipca 2013

POST I wtorek 30.07
Weekendowy wypad do Szwecji z Unity Line, część I

Tak jak pisałam już wcześniej na Facebooku, zostałam zaproszona przez Unity Line na weekendowy wypad promem do Szwecji, podczas którego głównymi atrakcjami było zwiedzanie i oczywiście jedzenie! Dzisiaj na blogu przybliżę Wam pierwszą część wyprawy.

Do Szwecji popłynęłam razem z blogerkami Anią z Kucharni , Miśką z Kulinarnego Misz Maszu i Agatą prowadzącą bloga Kuchnia Agaty. Bardzo się cieszę, że mogłam je poznać osobiście.

Ale co się działo? Po kolei! Po przyjeździe na prom czekał już na nas pięknie nakryty stół w restauracji i miła obsługa. Dostaliśmy karty dań, które składały się z urozmaiconych potraw. Na przystawkę wybrałam tatar z łososia z małżami, na danie główne befsztyk z sałatką, a na zakończenie sorbet lodowy z mango w trzech smakach. Wszystko było wyśmienite i zaskakiwało zróżnicowanymi smakami. Wszystko było wyśmienite i zaskakiwało zróżnicowanymi smakami.

Po zakończonej kolacji dostaliśmy zaproszenie od kapitana na mostek i mieliśmy okazję obserwować jak kieruje się statkiem. Kapitan to bardzo sympatyczny człowiek i super luzak :-) Na zakończenie wieczoru poszliśmy do baru, gdzie delektowaliśmy się pysznym Mojito.

Następnego ranka czekał na nas szwedzki stół. Mój wybór padł na wędzonego pstrąga, którego smak wspominam do dziś.

Po obfitym śniadaniu i zejściu z promu rozpoczęliśmy zwiedzanie. Na pierwszy ogień poszło miasteczko Ystad, w którym oprócz urokliwych domków mieliśmy okazję zobaczyć między innymi Kościół Św. Marii czy klasztor franciszkański.

Przed południem zdążyliśmy również zobaczyć niezwykłe AlesStenar, czyli kamienny krąg. Wrażenia były niesamowite! Zresztą widać na zdjęciach, z którymi Was zostawiam.

A jeśli jesteście ciekawi co widziałam i jadłam później to na kolejną część relacji zapraszam już za kilka dni.

19:01, kasandraa6 , podróże
O autorach
/> Odwiedź na Pintereście profil użytkownika Magia.
Google

zdjęcia na tym blogu są
chronione prawem autorskim.
INNE
blogi kulinarne Odszukaj.com - przepisy kulinarne Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów
zBLOGowani.pl
Wykrywacz smaku - www.wykrywacz-smaku.pl Follow